Ontdekt tijdens deze vakantie: nadeel van de e-reader is dat je geen omslag kunt zien dus niet stiekem kunt kijken wat je buurvrouw op het strand, op de camping, op het terras aan het lezen is. Wat is de vakantie hit? Geen idee. Weg de omslagpromotie. Weg: ’zij lezen dat boek dus ik ook’, of omgekeerd ‘iedereen leest dat boek, nou ik mooi niet’.
Tutti verdiept zich in het digitale lezen deze zomer:
  • apps: dat lijkt mij wel wat;
  • e-readers: nee, ik koop niet een apart apparaat;
  • e-books: ja maar hoe lees ik die? Op de I-Pad? Hoor nog veel nadelen;
  • digitale schoolborden: daar moeten wij aan gaan meedoen, want ik hoor hier en daar dat schoolbesturen liever die digiborden kopen dan boeken aanschaffen of meer onderwijzers voor de klas zetten. Misschien schaffen ze wel digiboeken aan?
Kortom wij gaan onderzoeken hoe wij leuke dingen kunnen doen met de tutti-boeken op digiborden.
Ik heb al gezien in een klas hoe onze website daar op getoverd werd! Wel gaaf zo groot!
Kunnen de leerlingen de Ik haat politiek voorlees video's beluisteren en zien. Of de filmpjes bekijken over tijgers bij Eten tijgers gras? Of moet het kant en klaar lesmateriaal zijn waarbij de vraag ook op het digibord verschijnt? Zoekt de leraar inspiratie of concrete hulp, een proeverij of kant-en-klaar maaltijden? 
En dan nog die apps, is dat iets voor tutti?